Bildterapi avklarad!

Yeah, sitter nu parkerad i min säng igen. Ska snart fräsa på ett par hamburgare till mig och Viktor (min sambo) som kommer bli awesome eftersom jag är helt magiskt bra på att steka. Bildterapin gick... sådär. Jag fick ut mycket känslor på pappret men tyvärr kom inte känslorna ut då, så grinet kommer nog senare ikväll.

Jag kan dock VARMT rekommendera bildterapi då det är så mycket mer givande än att gå till en psykolog och bara prata. Bilder säger ju mer än tusen ord. Det är också så skönt för att man inte har några som helst krav på sig att man ska måla något snyggt, och att man får arbeta med färgen precis som man vill, med pensel, med händerna, med baksidan av penseln... Hur som helst.
Själva passet går till så att man först har en kort avslappning, och att man, när man har fått något intryck (eller bild, eller känsla) reser sig upp och bara sätter igång. Och usch vad skönt det är, vare sig det är negativa känslor man har fått (vilket oftast är mitt fall, tyvärr) eller positiva. Så om du får tillfälle att testa bildterapi, GÖR DET. Man lär sig mycket om sig själv.

Nu blir det hamburgare och Pokémon för min del. Hej svejs.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0